fbpx
בית>קונצרט>וסילי פטרנקו מנצח

וסילי פטרנקו מנצח

אווה בהרי, כנרת

התוכנית

  • 01

    מוצרט

    סימפוניה מס' 35, ק' 385 ("הפנר") [יצירה זו לא תבוצע בסדרת אינטרמצו]

  • 02

    סטרווינסקי

    קונצ'רטו לכינור

  • הפסקה
  • 03

    ברהמס

    סימפוניה מס' 4

מוצרט, ברהמס, סטרווינסקי. שלושה מלחינים ענקים, המייצגים כל אחד בדרכו את תמצית האסתטיקה המוזיקלית במאות השונות. שלוש היצירות שנבצע בקונצרט מביאות לידי ביטוי שליטה מושלמת ברזי הצורה המוזיקלית הקלאסית, כאשר כל אחת מהן משקפת את רוח התקופה יחד עם טביעת האצבע האישית של המלחין.

מוצרט כתב את סימפוניה מס’ 35 בשיא הקריירה שלו, כשהיה כבר מאסטר של כתיבה סימפונית קלאסית. היא עשירה בפרטים ובמצבי רוח, ומהודקת מבחינה סגנונית. ארבעת פרקי הסימפוניה משקפים את הקלאסיציזם הוינאי במיטבו, זה שנע בין אלגנטיות אריסטוקרטית לרגש מבעבע ומתפרץ.

 

כמעט מאה שנים מאוחר יותר, ברהמס ממשיך לפתח את הארכיטקטורה הסימפונית דרך טיפול מתוחכם במוטיבים קטנים, שהופכים תחת ידיו לצורות מוזיקליות מפוארות. בסימפוניה הרביעית והאחרונה שלו הוא מגיע לשיאים חדשים של מיומנות, כאשר היכולות האינטלקטואליות והדיוק המבני הכמעט מתמטי שלו, מהווים בסיס להבעה מלאת תשוקה, מלנכוליה ואנושיות.

עוד מאה שנה קדימה ועמוק אל תוך המאה ה- 20, סטרווינסקי חוזר אל השורשים. אחרי ששבר את כל החוקים ואחרי הסערה הגדולה של מלחמת העולם השניה, סטרווינסקי מחפש בהירות, סדר, עידון. בקונצ’רטו לכינור הוא מביא את הכמיהה הזו לידי ביטוי, בקונצ’רטו שזכה בהמשך לכינוי “ניאו-קלאסי”. סטרווינסקי מתכתב עם הקונצ’רטי לכינור של באך מבחינת המבנה, שמות הפרקים והאופי הקאמרי של היצירה, בלי לוותר על היצירתיות, הברק, והתעוזה שהפכו אותו לאחד המלחינים הגדולים של המאה ה- 20.

לקריאה נוספת

אמנים

וסילי פטרנקו
Vasily_Petrenko_1000x750_Mark_McNulty

וסילי פטרנקו

מנצח

הקדישו כסא
אווה בהרי
AvaBahari_©SylvainBarrès

אווה בהרי

כנרת

הקדישו כסא
קובי מידן
Kobi Meidan_1000X750_Ilya_Melnikov

קובי מידן

מרצה בקונצרט אינטרמצו

הקדישו כסא

אולי יעניין אותך גם

ללוח הקונצרטים המלא